джерело фото: news-front.info
Верховна Рада ухвалила у другому читанні законопроект “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях” №7163.
“За” проголосували 280 народних депутатів.
Росія - агресор
Закон визначає Росію як державу-агресора і покладає на неї відповідальність за окупацію українських територій (“одним із наслідків збройної агресії Російської Федерації проти України стала тимчасова окупація частин території України”; ”...встановивши окупаційну владу Російської Федерації, здійснювану її збройними силами та іншими військовими формуваннями, державними органами та підконтрольними Російській Федерації самопроголошеними органами (окупаційна адміністрація Російської Федерації)” - йдеться у законі)
Межі окупованих територій.
Згідно з текстом закону, до тимчасово окупованих Росією територій у Донецькій та Луганській областях входять земля, річки, озера, внутрішні морські води, надра та повітряний простір над цими територіями. Межі окупованих територій в цих областях, визначаються президентом за поданням Міністерства оборони, підготовленим на основі пропозицій Генштабу ЗСУ.
Об’єднаний оперативний штаб ЗСУ
Змінює порядок керівництва бойовими діями на Донбасі. Ними керуватиме не СБУ, а об’єднаний оперативний штаб ЗСУ. Він здійснюватиме контроль за місцевою владою після того, як суверенітет України в ОРДЛО буде відновлено (“Об’єднаний оперативний штаб Збройних Сил України здійснює планування, організацію та контроль виконання завдань із забезпечення національної безпеки і оборони, стримування і відсічі російської збройної агресії в Донецькій та Луганській областях, спрямування, координацію і контроль за діяльністю військово-цивільних чи військових адміністрацій (у разі їх утворення) у Донецькій та Луганській областях з питань національної безпеки і оборони” (ст. 9))
Правовий режим ОРДЛО
Визначає правовий режим ОРДЛО як тимчасово окупованої території України і декларує мету та засоби державної політики із забезпечення над цими районами державного суверенітету України (Стаття 2: "Тимчасова окупація Російською Федерацією територій в Донецькій та Луганській областях, що зазначені у пунктах 1 – 3 частини першої статті 1 цього Закону, є нелегітимною і не створює для Російської Федерації жодних територіальних прав; Діяльність збройних сил та інших військових формувань Російської Федерації та окупаційної адміністрації Російської Федерації, яка суперечить нормам міжнародного гуманітарного права, є незаконною, а будь-який виданий у зв’язку з такою діяльністю акт є недійсним і не створює правових наслідків; у межах тимчасово окупованих територій в Донецькій та Луганській областях діє особливий порядок забезпечення прав і свобод цивільного населення, визначений цим Законом та нормами міжнародного права".).
Рішення про використання ЗСУ
Прикінцеві положення передбачають можливість ухвалення президентом рішення про використання ЗСУ для “стримування і відсічі російської збройної агресії в Донецькій та Луганській областях і забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях”.